Jak jste na tom s láskou k sobě ?

22.05.2019

Autor článku - Helena Stará  Homeopatická poradna Hořovice

Dokážete si říci před zrcadlem do očí - mám se rád(a) ? Pro mnoho lidí je to nepřekonatelné.
Tento článek je spíše rozhovor, který není až tak ojedinělý. Setkávám se s tímto problémem nenávistí k sobě sama čím dál častěji.

Ať je to jak chce, psychosomatika s homeopatií celkem úzce souvisí. Alespoň podle mých zkušeností.

Když ke mně přišla paní se silnými depresemi, rozhovorem a detailními rozbory jejího cítění k sobě samé jsme vytvořily velice zajímavý rozhovor, který si myslím by mohl pomoci rozuzlit vlastní chápání sama sebe mnoha lidem, kteří marně přemýšlí proč se jim to nebo to děje. Jak známo, situace které se nám stanou včetně náhod a nehod si sami přitahujeme vlastním myšlením. A k tomu patří i chování ostatních k nám.

Tuto část rozhovoru zveřejňuji se souhlasem klientky.

Klientka : Nechápu proč mi ostatní ubližují. Proč mi lžou, slibují a nesplní sliby....

Já : proč myslíte, že to tak je ?

Klientka : Nevím. Nikdo mě nemá rád. Tím to bude.

Já : Proč myslíte, že Vás nikdo nemá rád ? Nikdo znamená i rodina, děti, přátelé ?

Klientka : Připadá mi to tak. Moc se mnou nekomunikují. Když se na něco zeptám, odseknou mi. Když chci něco pomoct, nemají čas. Ale když oni něco potřebují nebo chtějí, a já nemůžu, vydírají mě, že když jim nepomůžu, stane se to a to, a já za to budu moct. Mám je ráda, ráda pomáhám, ale někdy to nejde. Nikdo to nedokáže pochopit.

Já : Ví jak hodně je máte ráda ?

Klientka : Musí to vědět. Dělám pro ně všechno co je v mých silách. Ale když potřebuju já, vykašlou se na mě.

Já : Máte se ráda ?

Klientka :(udivený pohled)  Ráda ? Já ? Sebe ? Proč ? Nemám. Nenávidím se.

Já : Proč ?

Klientka : Protože mě stejně nikdo nemá rád. Dělám všechno špatně. Nic se mi nedaří tak jak bych chtěla. Nejsem ani hezká, a moje postava je příšerná. Jsem stará. Proč bych se měla mít ráda ?

Já : A co chcete od ostatních ?

Klientka : No, aby mě měli rádi. A ne aby přišli jen když ode mě něco potřebují.

Já : Když budete znát člověka, kterého nenávidíte, jak přimějete ostatní aby ho milovali ?

Klientka : Proč bych měla někoho přesvědčovat aby miloval člověka kterého nenávidím ? To že někoho nenávidím, má svůj důvod.

Já : Ale to je přece to samé.

Klientka : To tedy není. Když někoho nenávidím, tak proto, že mi nějak ublížil. Sebe nenávidím, protože můj život je na nic a nikdo mě nemá rád, jenom mi ubližují.

Já : Slyšela jste co jste teď říkala ?

Klientka : (chvíli ticho) ano, je to vlastně stejné. Ale co mám dělat ?

Já : Mějte se ráda. Ostatní Vás začnou napodobovat. Jiná cesta není.

Klientka : Pcha, to nejde. Neumím to. Nenávidím se. Nenávidím se, za to že žiju. Že sebou nechám orat. Neumím říct ne. Nemůžu se mít ráda, nestojím za to.

Já : Proč chcete po ostatních něco, co sama odmítáte ?

Klientka : Ale já je mám ráda. Dala bych za ně život.Proč oni ne ?

Já : Protože se nenávidíte ? Přitahujete tím jednání ostatních lidí k Vám.

Klientka : Chci to změnit. Ale nechci se mít ráda....

Já : Co uděláte, když dostanete žízeň ?

Klientka : No napiju se přece. Jak to s tím souvisí ?

Já : Ale teď máte žízeň, a odmítáte se napít.

Klientka : Ale já to chci změnit....

Já : Změna ostatních začíná vždycky změnou u sebe. Co vysíláte, to se vrátí. Když budete vysílat nenávist k sobě, bude se Vám vracet. Jediná změna je láska k sobě.

Klientka : Ale to nedokážu. Jak to mám udělat ?

Já : Je to jednoduché. Chovejte se k sobě jako k někomu koho milujete.

Klientka : smích.....to přece nejde .....

Já : Jde. Zkuste to. Vážně.

Klientka : To je ale hrozně těžký.....

Já : Je pro Vás těžké někoho milovat ?

Klientka : To není. Miluju své děti, manžela, rodiče, kamarádku, kocoura.....

Já : Tak k tomu seznamu připište i sebe. To přece není tak složité. Chovejte se k sobě stejně jako k těmto lidem.

Klientka : To nezvládnu.

Já : Nebo nechcete? Čeho se bojíte ?

Klientka : Nevím, je to divné.....

Já : Zkuste to. Řekněte si to ....

Klientka : V žádném případě. Když se nenávidím, nemůžu si to říkat. Lhala bych sama sobě.

Já : Pokud to budete myslet upřímně, nemůžete si lhát.

Klientka : Dobře, zkusím to....co si mám říct ?

Já : Mám se ráda taková jaká jsem......

Klientka ....to nejde.....rozplakala se......

Ano, máme někdy tak zaryté přesvědčení, které nám komplikuje život a přesto se odmítáme ho zbavit.

Paní chtěla, ale nevěřila. Trochu jsme pomohly homeopatiky, ale ani ta nejsou všemocná, pokud člověk nechce. Ale paní chtěla tak moc, že doma cvičila, říkala si to před zrcadlem, a jak mi potom řekla, trvalo jí přes týden, než to dokázala. Tak hluboko měla zarytou nenávist k sobě.

A jak jste na tom s láskou k sobě vy ? Dokážete se na sebe kouknout do zrcadla a říct si do očí jak se máte rádi ?

S láskou Helena Stará

Jsem tu pro Vaše zdravé zdraví. Helena Stará, copyright 2018
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky